fallback

Що за потребител е българинът?

Кой пазарува синьо сирене и кой - „народни” марки, показва проучване на Noema

14:23 | 01.12.13 г. 7

Какви потребители живеят в България и какво е отношението им към храната, колко са вегетарианците, кой е на диета и какво в крайна сметка държим в хладилника? Това са изследвали експертите от Noema, които представиха проучване за поведението на потребителите на конференция за хранителната индустрия - mySuccess.bg, организиран от сп. Enterprise.

Хората не са просто потребители, те просто живеят живота си така, както го разбират и както могат. Те имат определен начин на живот, а не просто потребяват, но има фактори, които оказват влияние върху поведението и тяхното познаване e в основата на успеха, твърдят изследователите.

Според тях в крайна сметка българските потребители могат да бъдат разделени на седем категории в зависимост от социалния статус, отношението към храната и към живота като цяло, заяви Методи Милев от Noema.

Ето кои са седемте типа потребители:

Активни - те са амбициозни и успяващи, отворени към света и технологиите. Повечето (65%) са висшисти, 48% - софиянци. Това е групата с най-високи доходи и харчещи най-много. Те търсят по-голямо разнообразие от продукти и услуги, отколкото другите групи. Консумират натурални (био) продукти и често следват определен режим на хранене; ориентирани са към качеството.

Доволни - най-голямата група потребители, които са спокойни и доволни от постигнатото в живота. Изпитват силна привързаност към корените, отворени са към новото, но без да го търсят. Имат средно и висше образование, живеят в големите областни градове и София. Обикновено следват режим на хранене със стремеж към здравословност; търсят съотношението качество-цена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:40 | 12.09.22 г.
fallback